MyHandicap i.p.v. Handiweb
Op 23/1 verdween Handiweb. Je kan je dossier voortaan raadplegen via MyHandicap, het platform waar je ook aanvragen kan indienen.
Online dossier voor de burger
Burgers kunnen hun dossier raadplegen door op www.myhandicap.belgium.be in te loggen met hun eID en rechtsbovenaan op hun naam te klikken.
Raadpleeg de handleiding voor de burger
Online dossier voor de professionals (OCMW’s, ziekenfondsen, gemeentes,…)
Heb je al toegang tot MyHandicap als professional? Dan heb je meteen ook toegang tot de nieuwe module voor de consultatie van dossiers.
Je hoeft hiervoor niets te doen.
Heeft een collega nog geen toegang tot MyHandicap als professional, maar consulteerde hij wel regelmatig dossiers in Handiweb?
Vraag hem dan contact op te nemen met de veiligheidscoördinator van je organisatie die hem toegang kan geven tot MyHandicap.
Deel C van de handleiding gaat specifiek over het consulteren van dossiers.
Raadpleeg de handleiding voor professionals
Andere veranderingen
Daarnaast zijn er nog enkele andere belangrijke veranderingen:
- Onze standaardbrieven zullen er anders uitzien, bijvoorbeeld de brieven om onze beslissingen mee te delen.
- Voortaan worden de inkomensvervangende- en de integratietegemoetkoming afzonderlijk gestort op de rekening van de persoon met een handicap, en niet meer als één bedrag.
- Voor professionals zal het voortaan mogelijk zijn om meerdere openstaande aanvragen te hebben.
Vanaf 23 januari zal de aanvraag opgeslagen worden in het dossier van de persoon. Door zijn rijksregisternummer in te geven in het scherm ‘log in als burger account’, kan je de openstaande aanvraag zien en deze afwerken.
Aangezien de aanvraag voortaan geregistreerd staat op naam van de persoon met een handicap, kan je dus een aanvraag die een collega opstartte verder afwerken.
Het is ook niet langer nodig om een openstaande aanvraag te verwijderen vooraleer je een nieuwe opstart.
Bron: Tekst Handi Flash, 23-01-2017